قالب های فارسی وردپرس 39

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 39

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو مخفف چیست

مخفف SEO 5‎Search Engine Optimization
بهینه‌سازی موتور جستجو که برخی مواقع در پارسی به آن سئو گفته می‌شود عملیاتی است که برای درمان دید یک وب‌گاه یا یک صفحهٔ وب در صفحه نتایج موتورهای جستجو که می‌تواند طبیعی و یا الگوریتمی باشد، می‌گویند. این احد از روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. به صورت کلی وب‌گاه‌هایی که دارای بالاترین محیط‌ و بیشترین تکرار در صفحهٔ نتایج موتورهای جستجو باشند، بازدیدکنندهٔ بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آورند.برای وبمسترها یکی از عوامل مهم و حیاتی بدست اوردن کاربران جدید از موتورهای جستجو و بخصوص گوگل می باشد.
علم سئو در میانه ها دهه 1990 توسط وب مستر ها و مدیران سایتهای کبیر آغاز شد. در نخست کل وب مسترها می بایست تمام صفحات خویش را برای آمدن خزنده ها به سایت آنها ثبت می کردند الی در پایان صفحات آنها در نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شد. امروزه با رشد اینترنت فروش خدمات اینترنتی هم افزایش مکشوف است.

موتورهای جستجوی پیشتاز همچون Yahoo ،Google و Bing از خزنده ها جهت یافتن صفحات برای نتایج جستجوی الگوریتمیک استفاده می کنند.صفحاتی که از تو باقی صفحات ایندکس شده توسط موتورهای جستجو Link شده اند بیچارگی به ارسال به موتور جستجو نداشته و بصورت اتوماتیک پیدا می شوند.بعضی از موتور های جستجو ازجمله !Yahoo سرویس پولی ارسال را پیاده می کنند که به کارگیری خزنده ها را هم بصورت گردآور ای از بها ها و نیز بصورت سیستم قیمت به ازاء هر Click، اجرا می کند.این برنامه ها معمولا قرارگیری در بانک اطلاعاتی موتور جستجو را ضمانت کرده و در قبال رتبه ای مشخص برای صفحه در فهرست نتایج جستجو ضمانتی نمی کنند.دو فهرست اصلی اینترنتی یعنی Yahoo Directory و Open Directory Project، هردو بیچارگی به ارسال دستی و بررسی انسانی دارند.Google ابزاری به اسم Google Webmaster Tools ارائه می دهد که در آن می تاب نقشه سایت را توسط غذا XML برپایی کرده و بصورت مجانی ارسال نمود لغایت از مکشوف شدن تمام صفحات حتی صفحاتی که بصورت خودکار از طریق پیگیری کردن Link ها پیدا نمی شوند، اطمینان حاصل نمود. خزنده های موتور های جستجو می توانند به عوامل مختلفی در اثناء خزیدن در یک سایت توجه کنند.تمامی صفحات ایندکس نمی شوند.همچنین فاصله یک صفحه از ریشه سایت می تواند عاملی در پیدا شدن یا عدم آن توسط خزنده های موتورهای جستجو باشد.

احتمال تغییر قیمت خودرو های داخلی در نیمه دوم سال

وقتی در حوزه خودرو استراتژی تعریف نشود، صاحبان سرمایه در این بازار خود استراتژی تعریف می‌کنند. در حقیقت چنانچه به تقاضای بازار خودرو پاسخی داده نشود و کمبود عرضه حاصل شود احتمال رخ دادن آشفتگی و نوسان قیمت در بازار خودرو بالا خواهد بود.
با نزدیک شدن به فصل تابستان، تقاضا برای خودرو به ‌ویژه خودروهای ارزان قیمت‌تر افزوده خواهد شد. این اتفاق احتمالا همزمان با کاهش تولید و مشکلات نگه ‌داشتن تیراژ تولید خواهد بود و در نهایت منجر به تغییر قیمت‌ها در بازار خواهد شد.
این تغییر قیمت در حال حاضر در سطوح بالا دستی بازار خودروهای تولید داخل ایجاد شده و در حال تسری‌ یافتن به سطوح پایین‌تر است‌. تغییر چشمگیر قیمت خودرو هایی همانند مزدا٣‌، پژو ٢٠٠٨ و تیگو٧ نیز به همین دلیل است؛ خودروهایی که سطح بالا دستی بازار خودروهای تولید داخــل را تشکیل می‌دهند.

قیمت خودرو

تقاضا برای چینی‌ها بالا رفت

به دلیل عدم عرضه خودروهای خارجی تقاضا برای خرید خودروهای چینی در بازار افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان قیمت خودروهای چینی تا ۳۰ درصد گران شود.
هر چه قیمت خودرو های وارداتی افزایش یابد، خلأ ایجاد شده در بازار بین خودروهای تولید داخل و وارداتی باعث خواهد شد تقاضا برای خودروهای بالا دستی داخلی همانند پژو٢٠٠٨‌، مزدا٣ یا انبوه خودروهای چینی بیشتر شود.
این وضعیت موجب شده است این روزها خودروهای چینی پرطرفدار نیز به کالاهای سرمایه‌ ای تبدیل شوند

اخراج کارمندان آمازون توسط هوش مصنوعی

سطح بالای انتظارات آمازون از کارمندانش بارها در تحقیقات نشان داده شده؛ اما یک گزارش جدید نشان می دهد نه تنها این شرکت دائما فعالیت کارمندان انبارهایش را تحت نظر دارد بلکه یک سیستم نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که در صورت نیاز قادر به اخراج آنهاست.

یک سخنگوی آمازون با تایید اینکه سال گذشته بیش از 300 کارمند تاسیسات بالتیمور این شرکت به دلیل بهره وری پایین اخراج شده اند، از افت نسبی تعداد کارمندان اخراجی بخش آمریکای شمالی این شرکت خبر داد.

این سیستم نظارتی بدون دخالت افراد می تواند اقدام به اخراج کارمندان کند

سیستم نظارتی آمازون متغیری به نام "زمان استراحت" را اندازه گیری می کند که نشان می دهد هر کارگر چه زمانی به استراحت یا فعالیتی غیر از کار مشغول بوده است. فشار این موضوع روی کارمندان به حدی بالاست که برخی از آن ها اعلام کرده اند برای جلوگیری از دریافت اخطار حتی استفاده از سرویس بهداشتی را هم کنار گذاشته اند. چندی پیش تعدادی از کارمندان مسلمان این شرکت نیز در دفاع از حقشان برای نماز خواندن تجمعی اعتراضی برپا کرده بودند.

این سیستم نظارتی در صورتی که یک کارگر انتظارات آمازون را برآورده نکند ابتدا شروع به اخطار دادن کرده و در صورت نیاز می تواند بدون دخالت انسان اقدام به اخراج فرد کند؛ هرچند آمازون مدعی است اپراتورها می توانند کنترل سیستم را به دست بگیرند. این شرکت همچنین اذعان کرده برای کارکنانی که به اهداف تعیین شده نمی رسند برنامه های آموزشی در نظر گرفته است.

سیستم نظارتی آمازون

شرکت تحت رهبری جف بزوس بارها به اعمال فشار زیاد بر کارمندان متهم شده

منتقدان آمازون را شرکتی توصیف می کنند که به جای افراد تنها به اعداد و ارقام اهمیت می دهد. بسیاری از کارکنان این شرکت گزارش می دهند به دلیل بررسی فعالیتشان توسط هوش مصنوعی خودشان نیز حسی مانند ربات ها پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار بیزنس اینسایدر، سطح بالای انتظارات آمازون به کارکنان انبارهای این شرکت محدود نمی شود بلکه بسیاری راننده ها نیز اعلام کرده اند برای تحویل بسته های بیشتر مجبور به زیرپا گذاشتن بسیاری از قوانین رانندگی می شوند و حتی در محله های شلوغ هم از سرعتشان نمی کاهند.

افزونه‌های ضد فیشینگ راهی برای جلوگیری در برابر کلاهبرداری اینترنتی

صفحات فیشینگ سهم قابل توجهی از کلاهبرداری اینترنتی را به خود اختصاص می‌دهند و پلیس فتا بارها و بارها درباره آنها به مردم هشدار داده است. دولت برای مقابله با این روش کلاهبرداری، افزونه‌ای برای مرورگرهای رایانه‌ای ایجاد کرده که به راحتی روی سیستم کاربر نصب شده و او را در برابر خطرات این صفحات مصون نگه‌می‌دارند.

«محمدجعفر نعناکار» ‏‏‏‏‏‏‏‏مدیر کل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران، استفاده از افزونه‌های ضد فیشینگ را به کاربران توصیه کرده تا با اطمینان کامل پرداخت‌های اینترنتی خود را انجام دهند. اینطور که نعناکار به دیجیاتو می‌گوید یکی از این افزونه‌ها، محصول سازمان فناوری اطلاعات است و نصب آن برای کاربران بسیار ساده است.

مدیر کل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد سه افزونه ضد فیشینگ که در کشور رونمایی شده‌ است، به دیجیاتو می‌گوید که یکی از آنها توسط بخش خصوصی طراحی شده و دیگری  نیزبه صورت متن باز در اختیار  همگاناست تا محققان، علاقمندان و توسعه دهندگان نرم‌افزارها بتوانند روی آن کار کنند و قابلیت‌های آن را افزایش دهند:

«سومین افزونه نیز توسط سازمان فناروی اطلاعات و مرکز ماهر برای دو دسته از کاربران رونمایی شد. این افزونه هم بروی گوشی‌های موبایل و هم بروی کامپیوتر‌ها قابلیت نصب دارد. افزونه‌ای که توسط سازمان فناوری ارائه شده نصب آن برای کاربران بسیار آسان است. در واقع تنظیمات خاصی ندارد و فقط کافی‌ست که روی افزونه راست کلیک شود تا روی مرورگرهای تعیین شده، اضافه شود.»

افزونه ضد فیشینگ

نعناکار در مورد نحوه عملکرد این افزونه به دیجیاتو توضیح می‌دهد که با نصب و فعال کردن این افزونه، صفحاتی که متعلق به بانک‌ها و درگاه‌های پرداخت هستند با لیست درگاه‌های مجازی که در مرکز وجود دارند، مطابقت داده می‌شوند. اگر این صفحه با لیست مرکزی تعیین شده مغایرت داشته باشد و اگر صفحه‌ای باشد که برای حملات فیشینگ و سرعت اطلاعات بانکی کاربر طراحی شده باشد، به کاربر اخطار داده می‌شود و اعلام می‌کند که این صفحه تائید شده نیست.

نعناکار باور دارد که نصب این افزونه بسیار آسان است و نباید با تفکر بر اینکه نصب افزونه‌ها پیچیدگی دارد، آنها را ناکارآمد بدانیم. اما دو افزونه دیگر به علت آنکه یکی اپن سورس است و دیگری خدمات متفاوتی دارد، ممکن است نصب دشواری برای کاربران داشته باشند. اما سازمان فناوری اطلاعات تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نصب این افزونه برای کاربر نهایی که ممکن است در امور رایانه‌ای چندان وارد نباشد هم بسیار آسان باشد.

گفتنیست این افزونه‌ها برای مرورگرهای اینترنتی موبایل هنوز کارآیی ندارند و صرفا برای کاربران دسکتاپ می‌توانند فعال شوند.

مدیر کل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران به دیجیاتو می‌گوید که لیست درگاه‌های پرداخت و بانک در دوره‌های مختلف آپدیت می‌شود تا درگاه‌هایی که به تازگی مجوز گرفته‌اند در این لیست قرار گیرند.

او در پاسخ به این سوال دیجیاتو که با افراد پشت پرده صفحات فیشینگ شناسایی شده چگونه برخورد می‌شود، توضیح می‌دهد که سازمان فناوری اطلاعات بازوی قوه قضائیه نیست و به همین دلیل نمی‌تواند صفحات ناامن را ببندد، ضمن آنکه این امکان وجود دارد که صفحه به طور قانونی و به تازگی ایجاد شده باشد اما اطلاعات آن در افزونه اضافه نشده باشد، به همین دلیل افزونه شناسایی صفحات فیشینگ تنها هشدارهای لازم را به کاربران می‌دهد:

«صفحات بررسی می‌شوند و در صورتیکه واقعا برای حملات فیشینگ طراحی شده باشند به پلیس فتا معرفی می‌شوند تا پلیس فتا به عنوان ضابط قضائی اقدامات لازم را برای شناسایی، مسدود و فیلتر کردن انجام دهد. در واقع سازمان اطلاعات و فناوری تنها می‌تواند گزارش‌ را به ضابط قضائی اعلام کند.»

افزونه ضد فیشینگ توسط مرکز آپا دانشگاه سمنان و با حمایت مرکز ماهر تهیه شده و از این آدرس قابل دسترس است.

اصول سئو چیست و به چه کار می آید؟

اصول سئو چیست و به چه کار می آید؟
شاید این اولین سوال در ذهنی کسی که لغایت به حال با سئو آشنایی نداشته باشد بوجود بیاید که اصول سئو چیست؟ مهم‌تر از استجابت به این سوال بهتر است به این نکته اشاره کنیم که نباید SEO را «سئو» تلفظ نماییم زیرا SEO گرفته شده از واژه ها Search Engine Optimization است و در زبان انگلیسی کلماتی که کوتاه می‌شوند باید به چهره جدا منفک تلفظ شوند و تلفظ درست آن «اس . ای . او» است و فقط جهت سهولت در کار «سئو» تلفظ می‌شود. حال بهتر است به پاسخ سوال «اصول سئو چیست؟» بپردازیم.

یکی از نکاتی که همواره مطرح می‌شود این است که نگرش راستی در جامعه نسبت به سئو هستی ندارد و مالکان سایت‌های اینترنتی و وبمسترها به حقیقت با اصول سئو آشنا نیستند و به همین انگیزه نقطه نظر حقیقت نسبت به بهینه سازی سایت ندارند و به همین علت توقعات نادرستی از سئو خواهند داشت. در این مقاله می‌خواهیم شما را با نکات گوناگون سئو آشنا کنیم و روش‌های گوناگون آن را روشنگری دهیم لغایت نهایت پاسخ سوال سئو چیست را بدانیم.

سئو چیست

سئو چیست؟
تعریف سئو : سئو یک پروسه  نزدیک  وقت مانع و یک علم وسیع است که دائم جزئیات آن در حال تغییرند، سئو سایت شما را با موتورهای جستجو دوست می‌کند تا آن‌ها سایتتان را در صفحات اول برای کاربران جستجوگر خود نمایش دهد که برآیند اینکه شما بازدیدهای کاملا رایگان، اصلی و طبیعی دریافت کنید.

تاریخچه سئو : همانگونه که سئو برپایه موتورهای جستجو برپا است بعد تاریخچه آن برمی‌گردد به زمانی که موتورهای جستجو روی کار آمده بودند؛ سئو تقریبا  در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی توسط مدیران سایتها بوجود آمد.
سئو چه سودهای می‌تواند داشته باشد؟

از آنجایی که موتورهای جستجو ۸۵% (و در برخی از سایتها بیشتر) از بازدید راستین و طبیعی سایت شما را تشکیل می‌دهد بهینه سازی یا سئو سایت می‌تواند سودهای ذیل را به شما و سایت شما برساند:

سئو به شما کمک می‌کند که بازدید کننده اکثریت برای سایت خود جذب کنید.
سئو به شما کمک می‌کند که با احصاء و بازدید بالا بدست تبلیغ پول زیادی بدست بیاورید.
سئو به شما کمک می‌کند که شهرت و اعتبار را برای خویش و سایت خود کسب کنید.
سئو به شما کمک می‌کند که سایتتان را با موتورهای جستجو دگرگون کنید.
سئو به شما کمک می‌کند که تجارت الکترونیکی (اینترنتی) خود را رونق بخشید.
برای صریح شدن قضیه به نمونه زیر دقت کنید:
فرض کنید شما سایتی دارید که در آن به فروش گونه ها و اقسام موبایلهای گوناگون می‌پردازید، در فهرست موبایل‌های شما iPhone 4S نیز وجود دارد، اگر کاربران منظور خرید این گوشی را داشته باشند کلمات نظیر:
خرید iPhone 4S
سایت فروش iPhone 4S
خرید آیفون ۴ اس
خرید آیفون ۴S
و صدها کلمه سایر را که به اصطلاح Query می‌گویند را جستجو می‌کنند، آیا سایت شما در فهرست پیشنهاد‌های نخست موتور جستجو پیمان دارد؟ آیا سایت شما در صفحه نخست قرار دارد؟ اگر پاسخ بله هست باید شاد باشید که موتورهای جستجو با سایت شما دوست هست و سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است و اگر جواب خیر است بهتر است به فکر بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو باشید تا با اینکار در صفحه اول موتورهای جستجو قرار بگیرید، بازدید بیشتری داشته باشید و برآیند اینکه فروش بیشتری بدست آورید.


انواع سئو
بهینه سازی سایت به سه طریق سفید، سیاه و خاکستری صورت می‌گیرد:

سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید

۱ – SEO White Hat – سئو کلاه سفید: سئوی کلاه سفید، بهترین و پراستفاده ترین گونه بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو است که بدست مدیران سایت‌ها کاربرد می‌شود، بهینه سازی سایت با استفاده از این گونه رهنمود شده زیرا کاربرد از این روش نه فقط به سایت شما ضربه نمی‌زند بلکه یک شیوه کاملا صحیح و استاندارد برای موتورهای جستجو است و موتورهای جستجو این شیوه را پافشاری می‌کنند.

سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه

 

۲ – SEO Black Hat – سئو کلاه سیاه: نوعی از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که با فریب دادن و تخطی از قوانین آن‌ها و سایتی که برای کاربران سودمند نیست به چهره کاذب با موتورهای جستجو دوست کنند و بازدید بیشتری از آن‌ها اخذ کنند.

تذکر : این گونه سئو هرگز رهنمود نمی‌شود! زیرا موتورهای جستجو دائم در کوشش هستند الی وبسایت‌هایی را که از گونه بد و سیاه بهینه سازی شده باشند شناسایی کرده و جریمه سازند؛ اغلب سایتهایی که از این طریق برای بهینه سازی سایت خویش بهره‌گیری می‌کنند شناخته شده و جریمه می‌شوند.


سئو کلاه خاکستری
3_ Gray Hat SEO_ سئو کلاه خاکستری: اگر از طریق کلاه سفید استفاده کنید در کلمات کلیدی رقابتی زمان زیادی می‌برد الی به نتیجه برسید، به کارگیری روش کلاه سیاه هم شما را با خطر جریمه و پنالتی شدن مواجه می‌کند بعد در این موارد بعضی متخصصان سئو از روشی کاربرد می‌کنند که به سئو کلاه خاکستری نامی است.
همان طور که از نامش پیداست این روش ترکیبی از دو روش قبل است و کوشش می‌کند گوگل متوجه ترفندهای افزایش رتبه سایت نشود. بهره‌گیری از این طریق به سبب ریسک بالا توصیه نمی‌شود.

چگونگی سئو سازی سایت از شیوه SEO White Hat توسط سئو ۲۴ در مقاله‌های بعدی منتشر می‌شود. امیدواریم که با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی در مورد سئو بدست آورده و با مفهوم سئو اغلب آشنا شده باشید. وانگهی سئو مراحل زیادی دارد که در پیوسته به آن خواهیم پرداخت.

مراحل سئو سایت چیست؟

شخص یا شرکتی که می خواهید فعالیت سئو را اتمام دهید و رتبه سایت در گوگل را درمان بخشد، باید مراحل مختلفی را طی کند لغایت این رخداد بیفتد. در عقیده داشته باشید که شرکت‌ها و سایت‌های گوناگون اهداف متفاوتی از فرآیندهای سئو را دنبال می‌کنند. بعضی از سایت‌ها به پیگیری افزایش بازدید سایت هستند و بعضی سایر به پیگیری افزایش فروش هستند. به راستی افزایش ورودی از گوگل همواره به معنای افزایش فروش نیست و با هم تفاوت دارند، با پروا به هدفی که یک پروژه سئو به پیگیری دارد، مراحل شغل نیز می‌توانند تغییر کنند. در حال کلی مراحل سئو سایت عبارتند از:

تحلیل مخاطب و تحلیل رقبا
برنامه ریزی و هدف گذاری
انتخاب کلمات کلیدی
تولید محتوای پیوسته و هدفمند
انتشار مطالب و لینک سازی
تحلیل و اندازه گیری نتایج توسط آمده
همان طور که گفته شد، مراحل سئو برای سایت‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون متفاوت است، شدنی است یک سایت خبری، صرفا به پیگیری افزایش ورودی از گوگل بر روی خبرهای روز باشد و یک سایت فروشگاهی برایش اهمیت دارد که برای واژه ها خاصی ورودی بگیرد. امیدواریم که با توضیحاتی که در این نوشتار داده شد پذیرش سوال «اصول سئو چیست؟» را اخذ کرده باید، در نظر داشته باشید که این مطلب با سوالات و نظرات شما عزیزان کامل می‌شود و اگر سوالی در باره سئو دارید می توانید آن را برای ما ارسال کنید لغایت به آن استجابت دهیم.