قالب های فارسی وردپرس 39

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 39

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راه‌اندازی کمپین اینترنتی برای چاپ و نشر کتاب‌های فارسی در آمازون

نویسندگان ایرانی و افغانستانی با راه اندازی کمپینی اینترنتی به دنبال فراهم شدن امکان چاپ و نشر کتاب‌های فارسی از طریق آمازون هستند. در این کارزار تا کنون بیش از ۷۷۰۰ امضا ثبت شده و به احتمال قریب به یقین به هدف نهایی برای جمع آوری ۱۰ هزار امضا خواهد رسید.

آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان تمرکز ویژه ای روی چاپ و نشر کتاب های کاغذی و الکترونیکی دارد. این شرکت حتی کتاب‌خوان کیندل را هم عرضه کرده و امکانات گسترده ای را در اختیار نویسندگان و ناشران قرار می دهد؛ با این حال تا کنون زبان فارسی در آن به رسمیت شناخته نشده است.

کتاب های دیجیتالی

مهیار مظلومی

هرچند تا مدتی قبل شرکتی به نام «کریت اسپیس» در آمازون خدمات چاپ فارسی را ارائه می داد اما از زمانی که آمازون آنرا به مالکیت خود آورد، این سرویس هم غیر فعال شد. حالا یکی از شاعران و مترجمان ایرانی به نام «مهیار مظلومی» با راه اندازی کمپینی اینترنتی قصد دارد ۱۰ هزار امضا جمع کرده و آمازون را به وجود مشتریان متعدد برای کتاب های دیجیتالی و چاپی فارسی مجاب کند.

مظلومی که دکترای نانوتکنولوژی دارد تا کنون چندین مجموعه شعر را تالیف و آثار دیگری را هم ترجمه کرده است. وی در متن کمپین خود تاکید کرده سرویس انتشار مستقیم از طریق کیندل (KDP) یکی از موثرترین روش ها برای نشر محتوا و دسترسی خریداران به آن است. با این حال KDP از فارسی پشتیبانی نمی کند، در حالی که فرهنگ و ادبیات فارسی از بزرگترین زبان ها در تاریخ بوده و هست.

هرچند جمع آوری ۱۰ هزار امضا آمازون را به ارائه خدمات به زبان فارسی ملزم نمی کند اما با توجه به سیاست های این شرکت مبنی بر اطمینان از سودآوری یک سرویس و سپس ارائه آن، بعید نیست کمپین مظلومی در نهایت به پیاده سازی سرویس فارسی منجر شود.


صادق پژمان مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شد

با تصویب هیئت مدیره و تایید هیئت امنای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید صادق پژمان به‌عنوان مدیرعامل جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای معرفی شد.

او پیش از این در سمت‌هایی مانند معاون اقتصادی و بازرگانی شرکت برج میلاد، معاون اجرایی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، رییس فرهنگ‌سرای رسانه و معاون برنامه‌ریزی، سردبیری نشریه همشهری معماری و توسعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شناخته می‌شود.

همان‌طور که مشخص است، پژمان پیش از این سمتی در حوزه بازی‌های ویدیویی نداشته. البته چند ماهی می‌شود که او به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره در بنیاد ملی بازی‌ها حضور پیدا کرده است. همچنین بر خلاف شایعاتی که پیش از این در مورد اخراج بخشی از کارمندهای بنیاد ملی بازی‌ها شنیده می‌شد، پژمان در جلسه آشنایی با کارکنان این ارگان اعلام کرده سعی خواهد کرد تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

خبر انتصاب صادق پژمان در حالی به طور رسمی اعلام می‌شود که طی هفته‌ای که گذشت، حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل پیشین بنیاد ملی بازی‌ها با انتشار پستی اینستاگرامی از سمت خود خداحافظی کرده بود.

کریمی قدوسی قبل از خداحافظی از این سمت اعلام کرده بود که رویدادهای جشنواره گیم ایران و TGC امسال به دلیل کمبود بودجه برگزار نخواهند شد و تنها طی پاییز سال جاری شاهد بازگشت جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران پس از توقفی ۵ ساله خواهیم بود.

حال باید منتظر ماند و دید که با سر کار آمدن صادق پژمان، چه تغییری در برگزاری رویدادهای ذکر شده و سیاست‌های کلی بنیاد ملی بازی‌ها رخ خواهد داد.


آژانس فضایی چین: ما اولین پایگاه را روی ماه می سازیم

بعد از اینکه آژانس هوایی چین موفق شد برای اولین بار کاوشگری را با فرود نرم بر نیمه پنهان ماه بنشاند، حالا خبرها حاکی از آن است که این کشور قصد دارد اولین کشوری باشد که یک پایگاه قمری بنا می کند.

آژانس خبری دولتی Xinhua اولین بار این خبر را که رئیس سازمان فضایی چین Zhang Kejian اعلام کرده بود در اختیار عموم قرار داد.

البته برنامه های این کشور برای ایجاد یک پایگاه قمری مبهم است، با این حال چین قبلا اعلام کرده که قصد ایجاد یک ایستگاه اکتشافی را در نزدیکی قطب جنوب ماه دارد تا قادر به فراهم آوری داده های تحقیقاتی کافی بر روی سطح این قمر باشد. آژانس فضایی چین گفته که ظرف 10 سال آینده به تاسیس پایگاهی روی ماه دست پیدا خواهد کرد.

البته چین تنها کشوری نیست که به دنبال ایجاد یک پایگاه قمری است. به طور خاص، ناسا برنامه هایی برای ایجاد چنین پایگاهی داشته تا بتواند از مواد سطح ماه آب استخراج کند که می تواند بعدا در سفرهای فضایی دورتر مثل سفر به مریخ و دیگر سیارات مورد استفاده قرار بگیرد.

ناسا هم قصد دارد برای استخراج آب یک پایگاه قمری احداث کند

استفاده از ماه به عنوان یک نقطه شروع در سفر به دیگر نقاط منظومه شمسی می تواند بسیار سودمند باشد، اما ساخت یک پایگاه قمری به آسانی گفتن آن نیست و نیازمند همکاری گسترده بین کشورهای مختلف خواهد بود.

در حال حاضر برنامه های فضایی این کشور شامل پرتاب نسخه بعدی سطح نشین Chang’e-4 خواهد بود که به قصد جمع آوری نمونه هایی از ماه و انتقال آنها به زمین راهی ماموریت خواهد شد. این ماموریت برای اواخر سال 2019 میلادی برنامه ریزی شده و ماموریت کاوشگر مریخ (Mars probe) نیز در سال 2020 انجام خواهد شد.

پایگاه قمری

عکسی که کاوشگر چینی از نیمه پنهان ماه منتشر کرده است

این کشور با سطح نشین Chang’e-4 توانست اولین کشوری باشد که یک کاوشگر را بر سطح پنهان ماه فرود آورده تا بتواند از ناشناخته ترین قسمت ماه داده هایی تهیه کند و در اختیار دانشمندان قرار دهد.

سئو چیست؟ اهمیت سئو برای کسب و کارهای آنلاین

سئو چیست؟
کلمه سئو SEO اقتباس از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیک‌های است که مایه می شود به افرادی که به تعقیب محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مشابه بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار اخذ اسم سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است ، به راستی این یک تبلیغ مجانی در بهترین فضای تبلیغاتی دانشمند است. این فرآیند مایه می شود ترافیک مجانی و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.
با پروا به اینکه این شدامد از طریق جستجوی واژه ها کلیدی پیوسته با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است ؟
در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از دائم تظاهر می کند. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود بهره‌گیری می کنند. بنابراین به روشنی صریح است اگر صاحب یک تارنگار ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود.

بهینه سازی سایت مهم است چون :
اکثر کاربران یگانه از پنج رهنمود بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب می‌کنند و هرچه در این رتبه‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت.
سئو تنها در مورد موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی یک راهبرد خوب در این رابطه مایه بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری تارنما می شود.
سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می شود. به راستی افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به شکیبیدن بسیار آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و سایر شبکه‌های اجتماعی با رفقا خود به اشتراک می گذارند.
پنج نتیجه اول گوگل ۶۷ درصد کلیک‌ها را به خویش گزین کردن داده‌اند

هنگامی که شما یک واژه یا سوالی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) جستجو می‌کنید پذیرش آن از طریق صفحه نتایج (SERP) نمایش دیتا می‌شود. در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیده‌ای اجرا می‌شوند که دربرگیرنده عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای پیمان گیرد.بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو بخت بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است.

گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو بیش از ۲۰۰ سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در عقیده می‌گیرد و اگر بخواهیم این سیگنال‌ها را دسته بندی نماییم به دو تقسیم کلی سئو درونی (On-Page SEO) و سئو بیرون از سایت (Off-Page SEO) دسته می شوند.


بهینه سازی باطنی سایت یا سئو داخلی چیست ؟ (On-Page SEO)
همینطور که از عنوان مشخص است فاکتورهای سئو درونی به عوامل بهینه سازی درونی سایت اشاره دارد و سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد. عناصر مهم این بخش دربرگیرنده :

– کلمات کلیدی (Keywords): هر صفحه دارای یک منظور و سوژه مشخص است که با به کارگیری کلمات کلیدی می توانیم درونمایه و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم. برای مثال صفحه یک محصول مثل “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از واژه ها (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) است که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌اند.

– تگ عنوان (Title Tags): عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و وانگهی تب مرورگرتان قابل مشاهده است. این احد از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به احصاییه می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد. برای متمایز » « کاربرد کنید.

– تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب به چند دسته و سرفصل دسته می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند. تگ <h1> می‌تواند شامل واژه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 لغایت h6 دارای کلمات مترادف باشند.

– بهینه سازی درونمایه (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با درازا ۳۰۰ کلمه باشد. اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاهی انتشار دهید شدنی است به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا پیمان بگیرید.

– لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) مایه می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، فلذا از تندرست بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک نوشتار امکان بستگی با بخش‌ها و سایر مقالات پیوسته فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

– ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند لغایت موتورهای جستجو فهم بهتری از درونمایه و آدرس صفحه داشته باشند. با پیمان گرفتن واژه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند. بهتر است از حروف ربط مثل (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی کاربرد نکنید.

– برگزیدن نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط به خویش سایت آپلود می شود اسم آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

– مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد

– مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.

– مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود. سرعت سایت یگانه از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی مایه ناچیز یا زیاد شدن نرخ برونرفت از سایت (Bounce rate) است.

قیمت هیوندای النترا 2018 کرمان موتور مجددا افزایش یافت + جدول

طرح فروش نقدی و قیمت خودروهای هیوندای النترا 2018 از سوی کرمان موتور ویژه اردیبهشت ماه 98 اعلام نمود.
این خودرو با موعد 60 روز کاری آماده واگذاری به متقاضیان است.

هیوندای النترا مجهز به موتور چهار سیلندر به حجت 2000 سی سی است که می تواند حداکثر 156 اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه نده شش دنده اتوماتیک (تیپ ترونیک) + درایو مود منتقل می شود.

در خصوص تست درایو و ارزیابی خودرو مذکور باید گفت النترا از فرمان نرمی برخوردار است و جعبه دنده آن نیز در حالت تیپ ترونیک خوب ارزیابی می شود. و در حالت اتوماتیک رفتار اقتصادی تری از خود بروز می دهد.

امکانات و تجهیزات رفاهی هیوندای النترا شامل ایربگ های کامل 7 عدد، ABS، سنسور عقب، صندلی برقی، پنج گرمکن، کروز کنترل، دو سردکن، کی لس استارتر، دوربین عقب، آینه بغل تاشو برقی همراه با راهنما، نمایشگر لمسی، بلوتوث، لامپ زنون، ESP، اتو لایت، کول باکس، صندلی چرم، تهویه عقب، کولر و بخاری اتوماتیک دوگانه، سنسور باران، رینگ 17، فرمان سه حالته (drive mode)، سان روف 2 حالته، چراغ روز، سنسور جلو و عقب، آینه ها ضد اشعه، مه شکن جلو، صفحه کیلومتر سوپر ویژن، رادار نقطه کور، قفل مرکزی و آینه بغل تاشو برقی است.