قالب های فارسی وردپرس 39

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 39

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو چیست؟ اهمیت سئو برای کسب و کارهای آنلاین

سئو چیست؟
کلمه سئو SEO اقتباس از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیک‌های است که مایه می شود به افرادی که به تعقیب محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مشابه بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار اخذ اسم سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است ، به راستی این یک تبلیغ مجانی در بهترین فضای تبلیغاتی دانشمند است. این فرآیند مایه می شود ترافیک مجانی و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.
با پروا به اینکه این شدامد از طریق جستجوی واژه ها کلیدی پیوسته با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است ؟
در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از دائم تظاهر می کند. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود بهره‌گیری می کنند. بنابراین به روشنی صریح است اگر صاحب یک تارنگار ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود.

بهینه سازی سایت مهم است چون :
اکثر کاربران یگانه از پنج رهنمود بالاتر را در صفحه نتایج جستجو انتخاب می‌کنند و هرچه در این رتبه‌بندی بالاتر باشید در نتیجه بازدیدکننده و مشتری بیشتری را خواهید داشت.
سئو تنها در مورد موتورهای جستجو نیست و پیاده سازی یک راهبرد خوب در این رابطه مایه بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری تارنما می شود.
سئو همچنین باعث ترویج سایت در شبکه‌های اجتماعی می شود. به راستی افرادی که سایت شما را از طریق موتورهای جستجو کشف می کنند به شکیبیدن بسیار آن را در فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و سایر شبکه‌های اجتماعی با رفقا خود به اشتراک می گذارند.
پنج نتیجه اول گوگل ۶۷ درصد کلیک‌ها را به خویش گزین کردن داده‌اند

هنگامی که شما یک واژه یا سوالی را در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگر) جستجو می‌کنید پذیرش آن از طریق صفحه نتایج (SERP) نمایش دیتا می‌شود. در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیده‌ای اجرا می‌شوند که دربرگیرنده عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم می‌گیرند سایت شما در چه رتبه‌ای پیمان گیرد.بنابراین سایت بهینه سازی شده با رعایت فاکتورهای سئو بخت بیشتری برای قرارگیری در رتبه‌های بالا را نسبت به سایت‌های غیر بهینه سازی شده دارا است.

گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو بیش از ۲۰۰ سیگنال را برای تعیین رتبه بندی در عقیده می‌گیرد و اگر بخواهیم این سیگنال‌ها را دسته بندی نماییم به دو تقسیم کلی سئو درونی (On-Page SEO) و سئو بیرون از سایت (Off-Page SEO) دسته می شوند.


بهینه سازی باطنی سایت یا سئو داخلی چیست ؟ (On-Page SEO)
همینطور که از عنوان مشخص است فاکتورهای سئو درونی به عوامل بهینه سازی درونی سایت اشاره دارد و سایت را برای کاربران و موتورهای جستجو استاندارد می سازد. عناصر مهم این بخش دربرگیرنده :

– کلمات کلیدی (Keywords): هر صفحه دارای یک منظور و سوژه مشخص است که با به کارگیری کلمات کلیدی می توانیم درونمایه و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم. برای مثال صفحه یک محصول مثل “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از واژه ها (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) است که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌اند.

– تگ عنوان (Title Tags): عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و وانگهی تب مرورگرتان قابل مشاهده است. این احد از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به احصاییه می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد. برای متمایز » « کاربرد کنید.

– تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب به چند دسته و سرفصل دسته می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند. تگ <h1> می‌تواند شامل واژه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 لغایت h6 دارای کلمات مترادف باشند.

– بهینه سازی درونمایه (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با درازا ۳۰۰ کلمه باشد. اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاهی انتشار دهید شدنی است به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا پیمان بگیرید.

– لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) مایه می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، فلذا از تندرست بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک نوشتار امکان بستگی با بخش‌ها و سایر مقالات پیوسته فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

– ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URL) : ساختار URL مهم است زیرا کمک می کند لغایت موتورهای جستجو فهم بهتری از درونمایه و آدرس صفحه داشته باشند. با پیمان گرفتن واژه کلیدی در URL یک صفحه حتی کاربران هم نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند. بهتر است از حروف ربط مثل (با ، را ، or، in…) و اعداد و سمبل‌ها در ساختار آدرس اینترنتی کاربرد نکنید.

– برگزیدن نام و توصیف تصاویر(Alt Tags) : تصاویر شما باید از طریق تگ Alt بهینه سازی و قابل توصیف بشوند. اگر عکس روی هاست مربوط به خویش سایت آپلود می شود اسم آن نیز باید گویای محتوای تصویر باشد.

– مطمئن شوید که ساختار کدنویسی معتبر (valid) و معماری سایت استاندارد باشد

– مطمئن شوید که سایت شما برای نمایش در تلفن هوشمند و تبلت و دیگر دستگاه ها بهینه و واکنش‌گرا (Responsive) است.

– مطمئن شوید صفحات سایت شما با سرعت مناسبی بارگذاری می شود. سرعت سایت یگانه از عوامل مهم در رتبه‌‌بندی و حتی مایه ناچیز یا زیاد شدن نرخ برونرفت از سایت (Bounce rate) است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.